MUDr. Josef Jonáš na závěr knihy Pozor sůl říká:

„Zapomeňte na sůl, naučte se dochucovat kořením a čerstvými bylinkami. Získáte zdraví, vaše tělo se zbaví přebytečné vody, zmizí otoky na dolních končetinách, ale i v obličeji, vaše břicho splaskne.  Když ale budete mít tu a tam neodolatelnou chuť na něco zakázaného, klidně si to dejte a nic si nevyčítejte. Hodně choďte pěšky, zvýší se vám tvořivé myšlení. Napadnou vás neočekávané myšlenky. „

Zdroj: www.databazeknih.cz

                                                                                                                             

Reportáž z křtu této knihy: http://www.jonas-ordinace.cz/krest-knihy-pozor-sul

Proč sůl škodí?

„Nadbytek soli vede k zátěži ledvin, vylučování vápníku močí, a tím k jeho ztrátám, zvyšuje se krevní tlak, což znamená velkou zátěž pro cévy a celý kardiovaskulární systém,“ vypočítává rizika nadměrného příjmu soli odborný garant iniciativy Vím, co jím a piju Petr Hlavatý. „Nepřímo také přispívá ke vzniku obezity, protože slané zvyšuje chuť k jídlu. Po slaných pokrmech zpravidla přichází chuť.“

To je dost důvodů, abychom se snažili příjem soli ve stravě snížit. Podle doktora Hlavatého to není nic nemožného. „Negativní a zároveň pozitivní je, že sůl je návyková. Pozitivum je v tom, že na co jsme si zvykli, tomu můžeme také odvyknout. Pokud začneme solit méně, po nějaké době si zvykneme na méně slanou chuť.“

Solit méně by měli začít i výrobci potravin. Znamenalo by to změnu receptur. Ukazuje se, že v některých evropských zemí se to pod tlakem spotřebitelů a zdravotnických organizací daří. Bude zajímavé sledovat, zda i tuzemští výrobci vyslyší loňskou výzvu hlavního hygienika v rámci kampaně Solme s rozumem k postupnému snižování soli.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/test-obsah-soli-v-potravinach-sul-test-dnes-fef-/test.aspx?c=A170313_114354_test_jan

Categorysimba

© 2016 MUDr. Josef Jonáš - poradna celostní medicíny

Vytvořil IMCerny.com